Cafedeco, het nieuwe woonwinkelen

23 november 2016

Ruim de helft van de Nederlanders doet online interieur inspiratie op voordat tot een aankoop wordt besloten. Maar de enorme hoeveel interieurfoto’s op Pinterest, Instagram of blogs geven zelden concrete verkoopinformatie. Dat probleem lost cafedeco.nl op. Via een unieke tool vindt de woonwinkelaar in het vervolg gemakkelijk zijn stijl en kan zich daarmee laven aan wooninspiratie op maat mét verkoopinformatie. Bovendien kan hij inrichtvragen direct stellen aan een uitgebreide community van specialisten en liefhebbers. Met Cafedeco is de eerste interieur community van Nederland een feit.

functionals_cafedeco

Online wooninspiratie voorzien van informatie
Met een omzet van 6 miljard heeft Nederland een omvangrijke woonbranche. Marktcijfers wijzen uit dat oriëntatie via online inspiratie een steeds belangrijkere rol speelt bij het aanschaffen van meubels. Het is dan ook opvallend dat de daadwerkelijke aankoop voor 90% nog offline plaatsvindt bij fysieke winkels. Dit komt vooral omdat online inspiratie onvoldoende concrete informatie bevat om een vervolgstap te zetten. Cafedeco lost dit op en slaat de brug tussen interieurinspiratie en -informatie en voorziet alle producten op de interieurfoto van (verkoop)informatie.

De makkelijkste weg naar een nieuwe inrichting
Via de Cafedeco Stylematcher kun je binnen een paar stappen je stijl bepalen en zoeken op ruimte of product. Wat volgt is een resultatenoverzicht van interieurfoto’s toegespitst op jouw stijl. Iedere interieurfoto bevat aanklikbare icoontjes met productinformatie en verkoopinformatie. Zo kan de weg naar zowel online als offline winkels snel gevonden worden. Bovendien is in één oogopslag ook duidelijk van wie de gestylede setting komt. Zo kan ook contact gezocht worden met de betreffende professional, blogger, stylist of interieuradviseur voor aanvullende inrichtvragen.

Professioneel advies voor iedereen
Cafedeco streeft ernaar om mensen samen te brengen. “Wij geloven dat specialisten, zoals stylisten, interieurarchitecten, bloggers en instagrammers, een belangrijke rol gaan vervullen bij de aanschaf van meubels,” aldus Anne de Jongh, mede-oprichter van Cafedeco en één van de oprichters van het in 2014 door fonQ ingelijfde Direct Design. “Door ons platform kan de consument heel makkelijk in contact komen met specialisten, vragen stellen en van advies voorzien worden. Bovendien kan iedere interieurliefhebber zijn kennis en ideeën laten zien in zijn online portfolio. Op termijn kan namelijk iedereen interieurfoto’s toevoegen aan de database. Onze specialisten zullen blijven zorgen dat de relevante verkoopinformatie aan de foto gekoppeld wordt.”

Lokaal karakter
Cafedeco gelooft in het lokale karakter van interieurinspiratie en interieuradvies en richt zich op het lokaal verbindingen leggen tussen Nederlandse consumenten en Nederlandse woonprofessionals. De eerste mijlpaal voor Cafedeco is de deelname van ruim 30 professionals, zoals Functionals, Vitra, Vosgesparis, Lisanne van de Klift, HAY, Fest Amsterdam en de beroepsorganisatie BNS Crisp met ruim 350 leden. Gezamenlijk wordt gebouwd aan de eerste interieur community van Nederland.